نماینده مردم رودسر و املش در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر:هوشمندسازی گلوگاه چابکسر مستلزم تخصیص اعتبار توسط دولت/عدم دسترسی به اینترنت در بسیاری از روستاها هزینه بر دوش خانواده ها میگذارد

اسدالله عباسی در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجتمع آهوان چابکسر برگزار شده بود،اظهار داشت : امیدواریم سفر وزیر دولت تدبیر و امید به استان گیلان منشاء خیر داشته باشد و در زمینه ای که دولت و مجلس تعامل داشته باشند حرکت پیشبرد اهداف نظام شتاب خواهد گرفت.وی ادامه داد: بنا به گزارش فرماندار رودسر در انجام اجرای کارهایی که بیان داشتند ، ما نمایندگان وظیفه داریم مشکلات مردم را مطرح کنیم و قسمت خالی لیوان را نشان دهیم .نماینده مردم رودسر و املش با تقدیر از زحمات استاندار گیلان افزود: نگاه ویژه دولت را در تخصیص اعتبار جهت هوشمند سازی گلوگاه چابکسر که به عنوان پیشانی استان در چابکسر قرار گرفته ، می طلبد چرا که با توجه به مستعد بودن منطقه و پتاسیل بالای گردشگر پذیری و جذب سرمایه گذار باید ساماندهی شود.عباسی به نقش اینترنت و ارتباطات در جامعه اشاره کرد و گفت: بسیاری از دانشجویان که در روستاها ساکن هستند بدلیل عدم دسترسی به اینترنت مجبور می شوند برای کارهای جزئی به شهر مراجعه کنند و هزینه های بالای رفت و آمد را بر دوش خانواده بگذارند که نیاز توجه ویژه ای را در پوشش سراسری خدمات اینترنت در روستاها را می طلبد.وی ادامه داد:  بیش از ۴۰۰ تلفن خانگی در شهر املش بدلیل PCM4 بودن از امکانات اینترنت نمی تواند بهره مند شود که نیاز به تغییر سوئیچ می باشد. همچنین در منطقه ییلاقی املش با راه اندازی تجهیزات BTS چهار هزار سکنه ۴۰ روستا می توانند از خدمات تلفن همراه استفاده کند. در شهر رانکوه نیز با توجه به جمعیت روز افزون نیازمند تعویض سوئیچ از ۲هزار به ۴هزار مشترک را دارد.نماینده مردم رودسرو املش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر دو پروژه ملی که فرماندار بیان داشتند، پروژه های راه کلاچای-رحیم آباد-قزوین و دانشکده فنی مهندسی واجارگاه کلاچای از اهمیت بالای ملی برخوردار است که اعتبارات لازم جهت پیشبرد آنها نیز در دولت اندیشیده شده است.اسدالله عباسی در پایان خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اهالی شهرستان رودسر و املش با توجه به فعالیت در عرصه کشاورزی ،  توجه ویژه ای نیز در این خصوص می طلبد.سلام مردم شهرستان رودسر و املش را به دو وزیر کشاورزی و بهداشت برسانید و بگوید مردمان خونگرم منطقه چشم انتظار حضورتان هستند./رودسريها